Et av de vanligste spørsmålene vi hører fra våre kunder er, "Er det vanskelig å Selg timeshare? ” Det er mange måter å svare på dette spørsmålet på.
Kunder som har hatt mange års gledeferier, befinner seg noen ganger i et mareritt scenario når de prøver å selge timeshare. Kanskje de ikke lenger er i stand til å reise på grunn av alder eller dårlig helse. Kanskje økonomiske forhold er forskjellige, og de har ikke lenger råd til vedlikeholdsavgifter. Eller kanskje de bare vil 'passere fakkelen', for å si det sånn. Uansett årsak til å selge, er det viktig å ha realistiske forventninger.
Denne uken gir vi deg et intervju med vår salgssjef for reklame, Kellie Hammond. Hun er her for å svare på noen av de mest brennende spørsmålene våre om hva som skal til for å selge timeshare.
Hvordan selge timeshare - en innsynsvisning
TLG: Takk for at du tok deg tid til å sette deg ned med oss, Kellie! Hvor lenge har du vært i timeshare-bransjen?
KH: Jeg har vært i bransjen i tjue år nå. Fordi jeg har vært her så lenge, har jeg klart å få en god forståelse av hva som skal til for å selge timeshare. Jeg føler veldig lite ville sjokkere meg nå.
TLG: Hva er spørsmålet du hører mest fra kunder som ønsker å selge timeshare?
KH: Dessverre kommer mange kunder til oss etter at de allerede er tatt inn av svindelbedrifter. De har mistet hundrevis eller tusenvis til selskaper som lover et raskt salg med en kjøper som venter. De kan ha blitt invitert til møter med et løfte om "komme seg ut" bare for å bli solgt noe annet. Noen av de vanligste spørsmålene vi hører er: "Kan du virkelig selge timeshare?" og, "Hvordan vet jeg at du er et pålitelig selskap når jeg allerede har tapt penger andre steder?"
TLG: Hva gjør Travel & Leisure Group annerledes etter ditt syn? Hva gjør at vi virkelig kan hjelpe?
KH: Først og fremst følger vi av a adferd og retningslinjer satt av RDO (Ferieanleggsutviklingsorganisasjon). Vi handler i samsvar med det europeiske tidsdelingsdirektivet. Alle klientmidler holdes av uavhengige forvaltere First National Trustee Company, og sørger for at alle parter er trygge når vi oppnår et salg. Vi ber ikke klienter om å møte oss, selv om noen er velkomne til å komme og se oss på våre kontorer i Sudbury. Det vi gjør er 'hva det står på boksen'. Vi samarbeider med selgeren og kjøperen for å sikre at de er lykkelige: selgeren med prisen de oppnår, og kjøperen med det produktet de ønsker og som passer deres livsstil.
Hvordan selge tidsdeler - hva du skal gjøre
TLG: For å oppnå et salg, hva er dine anbefalinger?
KH: For det første anbefaler vi våre kunder at det ikke er lett å selge timeshare. Et 'kjøpers marked' betyr at det er mer tilbud enn etterspørsel. Det tar tid og tålmodighet å finne en kjøper for en bestemt uke på et bestemt feriested, eller et bestemt antall timeshare-poeng. Så vi oppfordrer alltid våre kunder til å ha et realistisk syn.
Det er veldig viktig å vurdere hvert tilbud. Vi forstår at klienter ofte har hatt mange år med glade helligdager og ikke ønsker å akseptere et tilbud om at de kan føle at devaluerer sine erfaringer. Mange kunder vurderer feriestedene sine høyt og mener at kjøpere bør betale mer for å gjenspeile dette. Andre føler at de har betalt mye penger for timeshare, og ønsker å få tilbake et tilsvarende beløp. Imidlertid er timeshares ikke en finansiell investering og svekkes i verdi når de eies. Investeringen du gjorde da du kjøpte timeshare, er en investering i fritid, ikke penger.
Når du selger timeshare, er du i direkte konkurranse med alle andre eiere på markedet. Vær realistisk med hensyn til det faktum at du ikke får tilbake prisen du opprinnelig betalte. Dette gir deg den beste sjansen for å selge.
Hvordan selge timeshare - er det virkelig mulig?
TLG: Så er det virkelig mulig å selge timeshare?
KH: Absolutt! Vi oppnår salg hver dag. Dette er fordi vi anbefaler klienter om våre velprøvde metoder, og våre kunder jobber derfor med oss. Hvis du legger ut timeshare for salg hos oss, oppfordrer vi deg til å ta med dine egne bilder og beskrivelse i annonsen. Dette skiller det ut og gjør det unikt. Alle vil føle at de kjøper noe spesielt, uansett om det er et par sokker eller et hus. Timeshare er ikke annerledes, så salgstaktikken din bør ikke være annerledes.
Verdivurdering og registrering er gratis. For at så mange potensielle kjøpere som mulig skal vite at du selger, tilbyr vi valgfrie reklamepakker som inkluderer nettsteds- og TV-reklame, sammen med nasjonale aviser og magasiner underveis, og til og med vanlige reiseutstillinger! Og som jeg nevnte tidligere, hjelper det virkelig å skille ut annonsen din fra å tilpasse annonsen din med dine egne ord og bilder. Når du blir spurt: "Må vi annonsere?" Jeg sier ofte at du ikke vil sette et "til salgs" -skilt i bilen din og deretter legge det i garasjen - prosessen med å selge timeshare skal ikke være annerledes!
Til neste gang, vær trygg og reise lykkelig!